Total War: S.T.A.L.K.E.R.
Oto w pełni taktyczny PBF! Żywa ekonomia, wielkie walki, niecne zagrywki oraz sojusznicy cały czas zmieniający strony. Rób wszystko by wygrać!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-11-21 18:58:24

Dark Dante
Zona
Dołączył: 2015-11-21
Liczba postów: 212
Windows 7Chrome 46.0.2490.86

Podstawy strategii

Jeśli chcesz poprowadzić swój oddział do wybranego przez siebie punktu zawsze szukaj dróg o zerowym współczynniku lub plusowym, wtedy zakres ruchu się zwiększy. Marsz na przełaj jest bezsensowy a często i niebezpieczny jeśli na drodze są anomalie lub wrogie oddziały.


Drogą do sukcesu jest zapanowanie nad swoim sektorem, musisz w pełni kontrolować swoją mapę. Najłatwiej to zrobić ustawiając oddziały w punktach przejścia na inne mapy a same oddziały ustawić w pozycji obronnej. Wtedy jeśli zostaną zaatakowane łatwiej będzie obronić swoje przejście. Najlepiej nadają się do tego małe mapy a każdy z frakcji ma z góry wyznaczony punkt startu dlatego jeszcze przed zapisem zastanów się nad wyborem ugrupowania.


Dobrym rozwiązaniem będzie ustawienie kilku oddziałów pośrodku mapy w pozycji obronnej na ścieżce lub drodze. Wróg będzie musiał oddział omijać a jeśli inny oddział zostanie zaatakowany wtedy szybkość reakcji będzie większa niż w przypadku wysyłania oddziału dopiero z bazy. W ten sposób można utworzyć swoisty oddział szybkiego reagowania i zwiększyć kontrolę nad swoim sektorem.


Na samym początku gry zastanów się, czy wolisz iść w rozwój i naukę, czy może w militaryzację. Wolisz wspólnie z potężnym sojusznikiem podzielić się władzą czy samemu zbrojną ręką przejąć Zonę? Wtedy najlepiej iść w rozwój armii biorąc gałąź „Drużyna” i skończyć na „Świadomość-Z” lub przestać prowadzić badania w odpowiednim momencie aby nadal utrzymywać sojusze. Także każda frakcja ma inne umiejętności specjalne dostępne tylko dla niej, trzeba się dobrze zastanowić nad wybraniem strony konfliktu bo potem nie będzie już odwrotu.


Nie posyłaj oddziałów na pewną śmierć. Każdy żołnierz zdobywa doświadczenie, które można wydać na punkty umiejętności. Dwa-trzy oddziały z pełnym doświadczeniem są w stanie zniszczyć pięć-sześć oddziałów dopiero po rekrutacji.


Jeśli nie dajesz sobie rady z przeciwnikiem wyraźnie silniejszym od ciebie zastosuj wojnę asymetryczną. Wtedy zyskasz czas potrzebny do przygotowania się na frontalny atak lub na zastanowienie się co dalej.


Dbaj o renomę, ujemną czy dodatnią, posiadanie paska renomy w skrajnym położeniu efektuje odpowiednimi bonusami.


Poza zdrowiem oddziału dbaj także o jego ekwipunek aby go nie stracić, zwłaszcza jak będzie już ulepszony.


Paktuj z kim się da tworząc swoisty wywiad, kto ma informacje w ręce ten ma władzę. Bo wśród ślepców jednooki jest królem. Znając przyszłe ruchy innych graczy możesz od razu zastosować ruch wyprzedzający.


Ale nie zapominaj o dwóch najważniejszych zasadach. Pierwsza to „Nie obawiaj się zawodowców, strzeż się amatorów.” Po kimś kto wie co robi można się spodziewać określonych zachowań, pewnych wzorców. Można przewidzieć jego działanie. Lecz po kimś „świeżym” co dopiero zaczyna działanie w określonej strefie możesz spodziewać sie wszystkiego. Kiedy absurdalne zachowania odrzucisz z miejsca może się okazać, że on przez własną niewiedzę ich użył  przez to zaskoczył cię i zdobył radykalną przewagę. Wyczuj wroga zanim podejmiesz działania zaczepne.
Druga to „Zaawansowane rozwiązania w rękach tajnych służb są groźniejsze niż broń biologiczna w rękach żądnego władzy psychopaty.” i jasno sugeruje co robić. Swoje odkrycia naukowe utrzymuj w tajemnicy a okaże się, że dzięki temu zaskoczysz przeciwnika i w ciągu chwili przyprzesz go do muru.


40819024911090073801.jpg


"I stałem się Śmiercią, niszczycielem światów." - Robert Oppenheimer


87488496737120677000.jpg

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
bronmus45 - krolestwokreta - polskiserversluzb112 - country-rpg - above