Total War: S.T.A.L.K.E.R.
Oto w pełni taktyczny PBF! Żywa ekonomia, wielkie walki, niecne zagrywki oraz sojusznicy cały czas zmieniający strony. Rób wszystko by wygrać!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-11-22 18:21:36

Dark Dante
Zona
Dołączył: 2015-11-21
Liczba postów: 212
Windows 7Chrome 46.0.2490.86

Waga, przemieszczanie się i pogoda

Waga ekwipunku każdego żołnierza z osobna wpływa na zakres ruchu całego oddziału. Wylicza się średnią i zakres ruchu całego oddziału zależy od wskazanej pozycji. Jeśli waga pojedynczego żołnierza przekracza 60kg wtedy on zostaje w miejscu a oddział dalej podąża bez niego.
0kg – 25kg = zakres ruchu domyślny
25kg – 35kg = zakres ruchu zmniejszony o 1
35kg - 50kg = zakres ruchu zmniejszony 0 2
50kg – 55kg = zakres ruchu zmniejszony o 3
55kg – 60kg = zakres zmniejszony o 4
60kg i wzwyż = żołnierz nie może się poruszać


Domyślny zakres ruchu dla każdego żołnierza wynosi pięć. Może on pokonać pięć pul w pionie, poziomie i po ukosie. Nie musi Wykonywać tylko jednej kategorii ruchu, może dwa pola przejść w pionie, jedno pole po ukosie i kolejne dwa w poziomie.


Każde pole ma własny modyfikator, jedne zwiększają zakres ruchu, inne zmniejszają lub pozostawiają zakres bez zmian. Oddział o zakresie ruchu 5 po przejściu trzech pół na Drodze +2 w efekcie końcowym nie otrzyma 8 pul lecz 4. Liczy się jedynie punkt startowy. Jedynie pola o minusowym efekcie działają cały czas.


Jeśli chce się przejść z punktu A1 przez punkty B1, C1 i D1 do punktu E1 a modyfikatory wynoszą 0 dla A1, B1 i E1 oraz -4 dla C1 i D1, dodatkowo waga pozostaje w limicie domyślnym, to żołnierze pokonają drogę A1, B1 i zatrzymają się w punkcie C1. W następnej turze pokonają dystans z C1 do D1 i dopiero w trzeciej turze dotrą do E1.


Modyfikatory, poza wagą i terenem, zależą także od umiejętności żołnierzy oraz pogody. Możliwe modyfikatory z pogody:
- słonecznie z chłodnym powiewem +1
- słonecznie 0
- wiatr -1
- mgła -1
- upał -2
- deszcz -3
- emisja, każdy żołnierz może pokonać dystans wynoszący 1


Jeśli żołnierz posiada umiejętność zwiększającą zakres ruchu to najpierw dolicza mu się wartość modyfikatora a następnie oblicza zakres z wagi. Jeśli wynik wyjdzie w ułamku to zostanie zaokrąglony w górę bez względu na liczbę po przecinku, wynik np. 5,1 oraz 5,9 zawsze zaowocują zakresem 6. Od tego odejmuje się zakres wynikający z pogody oraz pola, dla przykładu upał oraz wzgórze. Od wyniku 6 odejmuje się najpierw 2 a potem 1 i otrzymujemy zakres 3. W zależności od tego na jakie pole wejdzie jako następne taki zakres utrzyma do końca tury.


Jeśli wynik dla oddziału wyniesie 0 lub na minusie, nie wliczając w to wagi ekwipunku, oddział będzie mógł wykonać ruch w zakresie1. Dla przykładu oddział o wadze zmniejszonej o 3, na bagnie oraz podczas upału. Otrzymujemy 5-3-4-2 co daje -4, mimo to oddział będzie mógł przemieścić się o jeden.


Gońcy mają pole manewru 7 a wszystkie wpływy terenu oraz pogody są zmniejszone o jeden. Oddziały dowódców mogą pokonać dwa pola i są całkowicie odporne na wszelkie wpływu terenu i pogody poza emisjami.


"I stałem się Śmiercią, niszczycielem światów." - Robert Oppenheimer


87488496737120677000.jpg

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
rekrut - t-m - hellhub - vroc-polska - dystrybucji